ØSJS MT 102

Anvendelse
MT 102 er egentlig bygget som Scandia skinnebus og i takt med at privatbanerne fik nye Ytog og Daddelæsker leveret blev scandia skinnebusserne overflødige, og da man på privatbanerne havde et stramt budget valgte man at lade nogle skinnebusser ombygge til trojler også MT 102 som er uundværlig når man har omkring 1 km spor man vedligeholder.
Bygget i 1952 af Scandia Randers
Maks Hastighed 75 km/t
Vægt 20 tons
Siddepladser 8
Tidligere ejere:
Horsens Odder Jernbane SM 411 1952-1967
Østsjællandske Jernbaneselskab SM14/MT102 1967-2002

Regionstog MT 105

Anvendelse
MT 105 blev oprindeligt bygget til DSB Baneafdeling og sidenhen solgt til Østbanen efter diverse sammenlægninger til lokalbanen og regionstog, regionstog ophuggede ved en fejl 2 øsjk ejede godsvogne og fik MT 105 i erstatning trojlen indgår nu som en aktiv maskine ved vedligehold af vores spor net
Bygget i 1962 af Meulengracht
Maks Hastighed 80 km/t
Vægt 7.8 tons
Siddepladser 6
Tidligere ejere:
DSB Trojle 91 1962-2002
Østbanen mt 105 2002-2016

Gaffeltruck (Susanne)

Anvendelse
Gammel gaffeltruck fra Colstrup købt for jernprisen tilbage i slut 80erne undværlig til tunge løft opkaldt efter medlem Torbens kone

Bygget i 1978 af Ljungby trucks sweeden
Maks Hastighed 16 km/t
Vægt 9,7 tons

Gaffeltruck (Tove)

Anvendelse
Gammel gaffeltruck fra Stihl modell R43 købt til trækkraft på rangervogn kan også løfte lidt
opkaldt efter kasserer Jørgen Krølls kone Tove da hun betalte den.
Bygget i 1981 af Stihl Trucks
Maks Hastighed 12 km/t
Vægt 1.5 tons

Rangervogn

Anvendelse
de små virksomheder der langs banerne der modtog gods af banevejen havde ikke altid økonomi og ide i at købe små rangerlokomotiver, derfor findes der ganske sjove og anderledes vogne som denne der via en gaffeltruck kunne trække op til 10-12 læssede godsvogne, det lyder af meget men gummibelægning på hjulene gør at friktionen er lav og der er masser af greb i skinnen.
Bygget i 1992 i tyskland
Maks Hastighed 8 km/t
Vægt 1.5 tons

Rendegraveren (Sara)

Anvendelse
da det stod klart at foreningen skulle flytte og anlægge et nyt areal blev det klart at man havde brug for en rendegraver til de mange arbejder der ville komme fremtidigt vi fandt denne gamle dame og fik købt hende i dag kører lever hun et aftægtsliv hos os men bliver brugt til opgaverne omkring etablering af grunden. Er opkaldt efter Nicolais kæreste Sara da hun var agerede servicebil på noget af ruten på turen til Køge
Bygget i 1976 af JCB
Maks Hastighed 18 km/t
Vægt 8.5 tons